Vers Fruit

Het eerste waar je waarschijnlijk aan denkt is vers fruit. Fruit is ook een gezond en licht tussendoortje waarna je er weer even goed tegen aan kan tot de lunch. Je zal merken dat het kan uitmaken of je het fruit geschild, in z’n geheel of in stukjes meegeeft. Kinderen kunnen hier anders op reageren en hierdoor een stuk fruit wel opeten of juist links laten liggen.

Voorbeelden van vers fruit om mee te geven naar school zijn: appel, (water)meloen, nectarine, perzik, druiven, abrikozen, bosbessen, blauwe bessen, aardbeien, frambozen, sinaasappel en banaan.

Probeer niet te rijp fruit mee te geven dat het allemaal gaat prakken en pletten want als je kind dan z’n bakje open doet op school zal het zomaar kunnen dat ie hier niet blij van wordt.

Groente

Voorbeelden van groente die je makkelijk meegeeft naar school zijn:
Kleine tomaatjes, wortelen, paprika, komkommer en radijsjes.

Ook is het leuk om zo af en toe te spelen met het eten. Gebruik bijvoorbeeld eens een vormpje en druk een ster uit de komkommer. Het oog wil tenslotte ook wat en op deze manier maak je het meer fun. Het zou zomaar kunnen dat je kind het dan wel in een keer opeet;-)

Gedroogd fruit

In plaats van vers fruit kun je voor de afwisseling ook eens gedroogd fruit meegeven. Kijk op het etiket of vraag na of het gedroogde fruit niet extra gezoet wordt of andere onnodige toevoegingen of behandelingen heeft gehad. Je kan bijvoorbeeld gedroogde abrikozen, rozijnen, mango, gedroogde pruimen of appel meegeven.\

Drinken

Alle pakjes drinken zitten vol met suikers. Probeer voor een gezonde levensstijl je kind zoveel mogelijk aan water te laten wennen en van een gezoet drankje een uitzondering te maken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *